Mu Online

Forum Guild Żywiec


#1 2019-03-17 12:12:52

 House

Administrator

Zarejestrowany: 2010-11-06
Posty: 23
Punktów :   

Age

Cześć.
Szukam chętnych do pogrania w grę Age of Wonders II: Shadow Magic (Magia Cienia).
Jest to turowa gra strategiczna z elementami RPG.

Gra posiada 12 podstawowych ras:
• Ludzie - neutralny
• Tigranie - neutralny
• Smokowcy - neutralny
• Szroniaki - neutralny
• Elfy - dobrzy
• Niziołki - dobrzy
• Krasnoludy - dobrzy
• Archonci - dobrzy
• Mroczne Elfy - źli
• Orkowie - źli
• Gobliny - źli
• Nieumarli - źli
• Nomadowie - neutralny
• Syroni - dobrzy
• Demony Cienia - źli


a także różnego rodzaju istoty typu bazyliszek, smoki, żywiołaki, piekielne ogary, zefiry itp.

Mag jest to nasz "głównodowodzący", który jest odpowiedzialny za rzucanie zaklęć
na mapę lub podczas bitwy, również odpowiada on za swoje umiejętności, np.
"Kupiec", który zwiększa nam przychód w miastach/zamkach/kopalniach itp..
Maga zazwyczaj zostawia się w zamku z wieżą, która zwiększa jego zasięg rzucania czarów.

Na początku wybieramy sobie maga(możemy wybrać gotowego lub stworzyć własnego) zaznaczamy własnego.

http://images65.fotosik.pl/1105/55999e709984b5cfm.png

Następnie sferę:
• Kosmos
Ogień
Woda
Powietrze
Ziemia
Życie
Śmierć


http://images64.fotosik.pl/1104/f555ee843e98808fm.png

Sfera to jak gdyby to czy jesteśmy źli, dobrzy czy też neutralni.
Od tego jaką sferę wybierzemy zależne będą również nasze czary stosunki z innymi rasami,
a także stosunki z naszymi jednostkami, bo przecież wybierając strefę "Życia" nie będziemy
grali Nieumarłymi. Możemy również wybrać sferę "Kosmos", która pozwala nam
na wybraniu kilku sfer bądź dwóch z których jedna jest główną:

http://images64.fotosik.pl/1104/e922ea23a2ce852fm.png

Jak widzicie Ziemia i Ogień nie są z góry ustalone możemy je mieszać do bólu np.
Ognień, Śmierć, Ziemia.
Życie, Woda, Ziemia.
Woda, Powietrze, Ogień.

Natomiast Życie, Śmierć to coś co skazane jest na klęskę
jeżeli weźmiemy Elfy to przez strefę Śmierć mogą zacząć się buntować i odwrotnie.
Co ciekawe możemy wziąć po jednym punkcie z każdej strefy ale wtedy trzeba
być rozważnym graczem.


Następnie wybieramy umiejętność jaką chcemy aby nasz mag posiadał na początku:

http://images64.fotosik.pl/1104/c39bbf1b95934e63m.png

Podczas rozgrywki możemy oczywiście uczyć się tych, których nie wybraliśmy,
możemy też wybrać 2 umiejętności maga lecz wtedy musimy wybrać jeszcze jedną
deumiejętność, która np. powoduje że utrzymanie jednostek jest droższe.

Kolejnym wyborem jest wybór rasy jaką chcemy grać:

http://images61.fotosik.pl/1103/217f709195dbb9d7m.png

Wybieramy ją z powiązaniem sfery jaką wcześniej wybraliśmy

Ostatnim wyborem podczas tworzenia maga jest wybór portretu i koloru
flagi jaka będzie widniała na naszych budowlach i jednostkach:

http://images63.fotosik.pl/1102/b7351b0f2ec36861m.png

Na koniec klikamy start i zostajemy przeniesieni w świat gry:

http://images62.fotosik.pl/1105/ff3bfa66ed7a03dbm.png

Bohaterowie, często dostajemy na start jednego lub dwóch. Nie są postrzegani
tak jak bohaterowie w grze Heroe's, że bez nich nasza jednostka się nigdzie nie ruszy, nie.
Bohaterowie to zwykła jednostka tyle, że możemy na niej wbijać poziom uczyć ją kilku rzeczy
np. czarowanie albo atak kołowy itp., a także możemy im dawać przedmioty, które
zostaną znalezione na ziemi lub w smoczych jaskiniach, cmentarzach itp.

http://images61.fotosik.pl/1103/4520404df008b978m.png

Nasz zamek, możemy w nim produkować, różnego rodzaju jednostki, potwory, rycerze, machiny wojenne:

http://images64.fotosik.pl/1105/69ab3ce1cf1c9efdm.png

a także budowle, które pozwalają nam budować lepsze jednostki, dają nam większą produkcję złota na turę
bądź many, albo dają nam lepiej "opancerzony" zamek typu drewniany mur, kamienny, zaczarowany,
magiczna wieża, lub wiele innych.

http://images62.fotosik.pl/1106/7dccb69042247b81m.png

Czary, jak mówiłem czary zależne są od tego jaką sferę wybraliście ja wybrałem sferę śmierci i ognia
przez co widać na zdjęciu, że moje czary opierają się na ogniu i śmierci.

http://images61.fotosik.pl/1103/4bd97b1fe345f231m.png

Następne są wyżej wspomniane umiejętności maga tzw. "Sprawności", których nie wzięliśmy wcześniej
podczas tworzenia maga. Możemy nabyć je podczas grania kolejnych tur w grze.

http://images63.fotosik.pl/1102/c74168e69bdbb1f6m.png

Bitwa w grze, można ją wykonać na kilka sposobów, możemy kliknąć "szybka bitwa", "pełna bitwa"
lub (czasami jeżeli siła naszych jednostek jest znacznie większa od przeciwnika) "Przyjmij kapitulacje".

http://images61.fotosik.pl/1103/615d1b9411fc6465m.png

Szybka bitwa, wykonuje ją komputer przez co czasami straty w jednostkach są duże.

Pełna bitwa, sami koordynujemy co ma zostać zrobione dzięki czemu możemy wyjść z bitwy bez strat.

Przyjmij kapitulację, nie musimy walczyć ale wtedy nasze jednostki nie zyskują doświadczenia.

Jak wygląda pełna bitwa:

http://images63.fotosik.pl/1102/cd6370c9e8fb77fdm.png

Po wygranej/przegranej bitwie:

http://images64.fotosik.pl/1105/ab9f3d0517ff8d0am.png

Mapa w Age of Wonders, może mieć kilka "pięter", tzn. mamy "Podziemia", "Powierzchnię" i "Świat Cieni"
na mapie, na której ja gram znajdują się tylko podziemia i powierzchnia.

http://images62.fotosik.pl/1106/978a713e39b988b5m.png

Dołączanie jednostek, czasami możemy na mapie spotkać jednostki, które za kilka sztuk złota
chętnie się do nas przyłączą, a także do naszego miasta mogą przybyć bohaterowie chętni
przyłączenia się do nas. Jednostki czy też bohaterów możemy znaleźć również w karczmach
które z kolei znajdują się na mapie.

http://images63.fotosik.pl/1102/267602e67e06e319m.png

Atakowanie miast, wygląda w ten sam sposób co normalna bitwa tylko, że jednostki znajdują się przy budowlach
lub za murami miasta co zobaczycie na późniejszym screenie.

Na tym screenie możecie zauważyć, że Orkowie chcą się do mnie przyłączyć ale ponieważ nie mam
wystarczającej ilości złota muszę ich pokonać aby zająć miasto.

http://images65.fotosik.pl/1105/54548ddfe6562f64m.png

Po przejęciu miasta mogę produkować orków i grać nimi ale z racji, że jestem pedantyczny migruję
ich do mojej nacji czyli Nieumarłych. Co fajne, że gdy przejęliśmy np. miasto Elfów, a jestem Orkami
i wiem, że wróg chce mnie zaatakować nie mogę budować elfów, bo później mogą obrócić się przeciw mnie
ale machiny wojenne to co innego, zawsze są traktowane jako zawodnik naturalny nieważne z jakiego
miasta są produkowane.

http://images65.fotosik.pl/1105/b2319460d0b94cd1m.png

Tutaj macie jeszcze kilka fotek:

Podczas przywoływania "Czarnego Pająka":

http://images62.fotosik.pl/1106/68822165552a70b3m.png

Atak moją małą jednostkom na większy zamek (zdjęcie jest takie jasne ponieważ przeciwnik rzucił czar "Święte światło",
który odbiera moim jednostkom (złym) obrony i ataku a jej (dobrym) dodaje:

http://images61.fotosik.pl/1103/b95ab5a536479977m.png

Edytor misji:
W edytorze misji jak to w każdej takiej grze możemy edytować mapę już wcześniej zrobioną przez producentów
lub stworzyć własną:

http://images61.fotosik.pl/1110/31560d2606c5f061m.png

Jak widzicie w tworzeniu mapy jest kilka opcji:

Rozmiar mapy:
Mała (64x48)
Średnia (96x72)
Duża (128x96)
Bardzo duża (192x144)

Liczba graczy:
Czyli ilu graczy będzie mogło grać na tej mapie

Poziomy mapy:
Tak jak już wcześniej wspominałem, czy chcemy mieć mapę z podziemiami i światem cieni.

Pusta mapa / Losowa mapa:
Możemy zaznaczyć pustą mapę i wygeneruje nam mapę z danym terenem:
Ja wybrałem sobie teren woda:

http://images61.fotosik.pl/1110/193c973581521fb9m.png

Lub losowa mapa, którą wygeneruje nam edytor wtedy mamy jeszcze kilka opcji
np. czy chcemy żeby było dużo budowli, skarbów, jakie chcemy rasy żeby występowały,
tereny, a także magowie z jakich sfer.

http://images63.fotosik.pl/1110/4f2ca31f001f452dm.png

Przykład mapy wygenerowanej z budowlami itd.:
http://images61.fotosik.pl/1110/1aaaac757c858a31m.png

W edytorze map podczas tworzenia własnej mapki, możemy edytować teren, stawiać "płytki",
jednostki, magów, herosów, przedmioty.

Teren, "płytki"
Jak widzicie jest tego całkiem sporo, różnego rodzaju tereny, krzaczki, góry, wulkany, drzewa, trawy, kamienie, grzyby
itp. itd.:
http://images65.fotosik.pl/1113/e40c53e47423e388m.png

Jednostki
Są tutaj jednostki każdej rasy i kilka magicznych istot:
http://images65.fotosik.pl/1113/8037e6bf6e1e8bc2m.png

Herosi
Możemy edytować obecnych, dodawać nowych do danej mapy i usuwać, żeby nigdy się na tej mapie nie pojawili
Tworzenie herosa wygląda tak, że nadajemy mu imię, jakiej rasy ma być, jaka klasa, umiejętności,
ile mam ieć ataku obrony itp., możemy dać mu jakiś przedmiot na start lub stworzyć mu jakąś historię
w zakładce "opis"

http://images64.fotosik.pl/1112/d797415232137695m.png

Przedmioty
Tak samo jak z bohaterami. W grze możemy je znaleźć na ziemi leżące tak sobie lub w różnego rodzaju kryptach,
legowiskach smoków itp.:

http://images64.fotosik.pl/1112/3d873c3b21ad0e18m.png

Po stworzeniu mapy, nadajemy jej nazwę, można jakiś opis, jakie utwory mają być na niej odtwarzane itp.:
http://images62.fotosik.pl/1113/9becf20a1acd2f3am.png

W Edytorze map, możemy również, z góry ustalić sojusze między graczami/komputerem, a także wiele, wiele innych opcji, w którymi się jeszcze nie bawiłem.
http://images63.fotosik.pl/1110/b26f7edf0ff5067am.png

Zapraszam serdecznie do wspólnej gry i zabawy, możemy pograć nawet w 8 osób,
np. 4v4 albo 2v2v2v2 itp. itd., w tej turówce jest o tyle fajnie, że nie musimy czekać,
aż inny gracz zrobi ruch, możemy wszyscy ruszać się jednocześnie ale również można zagrać klasycznie
jest o tyle fajnie, że jest ten wybór.
Dla początkujących polecam bardzo samouczek z Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika,
dużo się tam wyjaśnia, ten w Magi Cienie również jest bardzo dobry, ale jednak
ten z części poprzedniej jakoś bardziej przypadł mi do gustu.
Tak więc czekam na chętnych.
Pozdrawiam House.


Download:
http://www.5fantastic.pl/plikosfera/108351/gry/7291720

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.100 seconds, 11 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.24hcommando.pun.pl www.perlenoire.pun.pl www.emargo-time.pun.pl www.tibiabot.pun.pl www.nostale.pun.pl